Ненадеждният MobileMe остава „хоби“ за Apple [Становище]

Искам да харесвам MobileMe. Това е разрешената от Apple част от облачните изчисления, интегрирана с операционните системи Mac и iOS. Настройката е проста, цената е разумна и въпреки непрофесионалното име и липсата на поддръжка по телефона, когато всичко си бръмчи, нещата просто работят.

Освен че MobileMe не продължава да работи. Спира синхронизирането. Губи данни. И Apple предоставя малко или никакво предварително предупреждение за потенциални проблеми, нито лесни начини за отстраняване на възникнали проблеми. Apple TV може да е преминала към професионален продуктов етап с най -новата итерация, но от гледна точка на бизнеса MobileMe все още е „хоби“ за Apple.

Надеждността, последователното поведение и способността да се получи техническа поддръжка, когато е необходимо, са изключително важни изисквания за бизнес софтуера. MobileMe се проваля по всички точки.

Искате ли да надстроите календарите си?

Последната капка за мен се случи през последните няколко седмици със сериозна и мъчителна загуба на данни от стария календар след надграждане до новия формат, базиран на MobileMe CalDAV. Мисля, че преминаването към подхода, базиран на стандарти, е добър, затова направих резервно копие на данните от календара си, след което (по глупав начин) щракнах върху Upgrade. За да сгъстя мъката от няколко седмици до няколко реда, ето какво се случи:

  • Почти всички събития на възраст над шест седмици бяха изтрити. Четири години бизнес и лични срещи изчезнаха. Поправка беше възможно, но не очевидно.
  • Календарите на iPad се разбиват с това надстройване. Те трябва да бъдат преконфигуриран ръчно, докато пристигне iOS 4.2. Синхронизирането на iPhone изисква iOS 4.1 или по -нова конфигурация.
  • Аз бешенесам с тези проблеми. Явно Apple знаеше, че ще възникнат проблеми:

Претърпял същата съдба като другите (всички събития в календара, по -стари от ± 30 дни, загубени при надстройката до новия календар на MobileMe), говорих с технологията на Apple FastLane. Тя беше много полезна, но ме информира, че по принцип Apple не поддържа информация, която се връща толкова назад, тъй като затъва сървърите.

Тя се съгласи с мен, че няма уведомление, че това ще се случи (само бележка за евентуални забавяния в мигриране на големи календари с много стари събития) и че Apple трябваше ясно да заяви какво ще се случи моите данни. [Крис П / MacInTouch]

Наистина Apple - би ли имало твърде много проблеми да уведомиш хората, че ще загубят стари данни от календара при надграждане до новия формат? Или ясно обяснете как да се справите с проблема? Не беше ли възможно да изчакате няколко седмици, преди да въведете тази промяна, за да сте сигурни, че календарите на iPad ще се преобразуват автоматично?

Това не е начинът, по който трябва да се държи надеждна корпоративна услуга.

Главоболията при загуба на данни и прекъсване на услугите на MobileMe не са ново явление. През 2008 г. с представянето на iPhone 3G, Apple преименува .Mac като MobileMe -име, което почти всички не харесват-и добавена възможност за синхронизиране, базирана на облак, с услуги за push известия. Или възнамеряваха да предложат това, но имаха огромни проблеми с пускането на MobileMe.

Проблемите включват загуба на електронната поща на хората, признаване, че не са готови истински услуги за Push, както и множество рундове на престой. Apple накрая даде първо 30, а след това 60 -дневно разширение на услугата на абонатите на MobileMe като извинение.

Това беше преди две години. Сега Apple прави сериозен ход в облачните изчисления с нови продуктови предложения и бекенд сървъри, но основните проблеми остават. През последните няколко месеца моите клиенти и аз изпитвахме периодични неуспехи при достъпа до акаунта. Обикновено помагам на няколко души всеки месец да накарат синхронизирането на данните им да работи отново. Защо MobileMe през 2010 г. все още е хит или пропуск?

Грешка в iCal MobileMe

На всичкото отгоре, Apple все още не предлага телефонна поддръжка за MobileMe. Вместо това те предлагат онлайн чат поддръжка, която не е заместител на разговорите с представител на живо, когато възникнат кризи. Защо Apple толкова се страхува да говори с клиентите си по проблемите на MobileMe? Може би телефонните линии ще бъдат претоварени?

Много от моите колеги консултанти на Apple ме упрекнаха, че разчитам на MobileMe, считат услугата за последваща мисъл на Apple, която не е подходяща за сериозна работа. Оправих го, моята клиентска база обикновено е малък бизнес и домашни потребители и (в по -голямата си част) MobileMe беше добро решение въпреки проблемите. Но търпението ми се изчерпа.

Очаквам повече от платена услуга, отколкото случайна загуба на данни и привидно безразличие към потребителите.

За съжаление няма една или най -добрата алтернатива. Опциите включват Google Календар и GMail; използвайки BusySync за интегриране на iCal в мрежа (или чрез календар на Google); стартиране на собствен сървър на сървъри за календар и адресна книга с помощта Kerio Connect или Mac OS X сървър; с помощта на Обменсървър (ако вашата компания го предоставя); или използвайки съвместима с Exchange/CalDAV услуга. Вземете Sync’d предлага хоствани услуги Kerio, които поддържат повечето основни устройства и платформи.

Apple: време е да вземете MobileMe на сериозно. Вашите клиенти не трябва да рискуват повече своите бизнес и лични данни за „хоби“.

—-
Оригинални коментари (преиздадени след миграцията на Disqus):

Reinoud
Изпратено на 01.12.2010 г. в 1:59 ч
Напълно съгласен с тази статия. Замених дневния си план с цифров през 1996 г. (PalmOS и от iPhone MobileMe) и с последната актуализация на MobileMe загубих всичко по -старо от август 2010 г.! Частни срещи, но по -важното е и регистрация на работно време! Имах само файловете за срещи като резервно копие.

Аз съм доста познат в MacOS, но ми отне дни и дни, за да добавя ръчно всички стари събития отново. В крайна сметка не успях поради грешки, проблеми със сървъра, изчезващи календари, изчезващи събития, дубликати, дори изчезващи акаунти в iCal prefs и т.н.

Докато се опитвам да възстановя моя iCal CalDav MobileMe календар, текущите срещи все още не могат да се добавят надеждно или трябва да се добавят два пъти. Появяват се същите проблеми. Няма признания или актуализации от Apple, само реклами за този безполезен продукт.

Моят дневен ред е объркан, което води до загуба на контрол и прозрения в моя личен и бизнес дневен ред и обмислям алтернативи. Честно казано, започвам да не харесвам марката Apple, ако взема предвид и проблемите с производителността на моя iPhone (само на 2 години).

Добре, обратно към реалния живот и реални срещи... tnx за статията

—-
Джъстин
Изпратено на 15.11.2010 г. в 04:34 ч
Използвам Mac от 15 години, така че съм доста запознат с MacOS

Имал съм абонаменти за Mobileme два пъти в миналото. Първият път беше трудно да се настрои, вторият много по -лесно.

Просто се опитах да го инсталирам на приятел, но трябваше да се откажа след 5 часа проблеми.

Ако Mobileme беше приложение за Windows, Microsoft отдавна щеше да го изтегли. Не мога да повярвам, че Apple изтласква такова приложение с грешки!

—-
Пол Лансфийлд
Изпратено на 11.11.2010 г. в 3:34 ч
Имам проблеми със синхронизирането. Когато имате няколко гигабайтови файла, това не е забавно. Присъединих се към надстройката на календара на бета етап и въпреки че трябваше да го конфигурирам да работи на моя iPad, за мен беше добре. Но нямах нужда от данни, по -стари от 6 седмици, така че нямаше да забележа изтриването на стари календарни данни.

Проблеми със синхронизирането на iDisk, въпреки че вече съм имал няколко пъти. Има някои фундаментални проблеми с идентификационните данни за ключодържател, които подозирам, че са започнали, когато настройвах новия си iMac, като възстанових резервно копие на машината на времето на моя MacBook Pro. Услугата MobileMe изглежда не харесва двете устройства, синхронизирани с iDisk. Реших проблемите, като изключих iDisk, излязох от Mobile Me (и на двете машини), влязох отново и настройка на машината с нов акаунт на устройство (мисля, че така се нарича) и превключване на iDisk обратно На.

Бъдете предупредени, спирането на iDisk води до демонтиране на устройството iDisk (под иконата на облака на работния плот) и архивиране като папка с оскъден пакет на вашия работен плот. Когато рестартирате iDisk, той ще бъде празен и ще трябва да синхронизира всички файлове обратно от облака. Можете да изключите автоматичното синхронизиране и да копирате файлове от папките в разредения пакет, но ако направите това след след като сте имали проблеми със синхронизирането, бъдете внимателни, за да сте сигурни, че не копирате над файловете, които искате, с по -старите версии не). Откакто взех тази мярка беше добре. Съгласен съм обаче, че тези крайни случаи се срещат твърде лесно от потребителя. Apple трябва да направи добре подреждане.

Това е една от онези услуги, при които малък технически проблем може да причини масивна и непропорционална болка и смущения на потребителите. Apple трябва да разберат това и да приложат по -стриктно своята известна качествена етика за облачните услуги, отколкото настолните и мобилните приложения, а не, както е в момента, по -малко.

—-
Хуан Гуапо
Изпратено на 11.11.06 в 21:53 ч
Времето за изчакване на SMTP го направи вместо мен. След няколко „чата“ и имейли от тяхната поддръжка хората ми казаха, че това е моят интернет доставчик, рутер, компютър, Вкус в музика, дрехи, слънчеви петна или почти всичко, различно от тях, се отказах и отидох на Gmail. Тяхната поддръжка за MobileMe е ужасна и вие плащате $ 99/година за тази услуга.

Използвах Gmail през последните две години и нямах проблеми с изпращането или получаването на поща с него - той просто работи и е безплатен.

Gmail…. Безплатна електронна поща, синхронизиране, натискане и най-доброто-без SMTP таймаути !!!

—-
абк
Изпратено на 11.11.2010 г. в 20:39 ч
Наскоро преминах през ограничението си за съхранение на акаунт в .mac/MobileMe (само 512 MB).

Не бях уведомен, че дори съм близо до лимита си, така че в продължение на 9 дни този акаунт отскачаше имейлите и нямах представа. Не забелязах, че не получавам имейл за този акаунт, защото поддържам множество имейл акаунти, които всички са прехвърлени в една голяма пощенска кутия за Mail и iPhone.

Това беше сериозен недостатък в системата и след 8+ години използване на .mac/MobileMe обмислям да се откажа от системата. От самото начало на MobileMe, аз използвах само функциите „Поща и контакти“, следователно, само съм подновил, за да запазя имейл акаунтите, които съм използвал почти цял десетилетие.

Бях много млад, когато за първи път се регистрирах за услугата, а името на основния ми акаунт е съвсем непълнолетно. Моят професионален имейл е само имейл акаунт и основното (непълнолетно) име вече не се използва. Тъй като неизползваното име има 2 GB място за съхранение, а силно използваният професионален имейл има само 512 MB, аз ги помолих да превключат силно използваните към първичните и те казаха, че това не е възможно.

Единствената причина, поради която не просто създадох нов акаунт, е, че не искам да бъда принуден да използвам новия домейн @me.com. Поне със стария си акаунт мога да продължа да използвам @mac.com.

Мисля, че трябва да съставим списък с оплаквания на потребителите и да ги изпратим в блога на Consumerist, за да принудим Apple да направи НЕЩО. Кой е с мен ?!

—-
alex FH
melodical.biz
Изпратено на 11.11.2010 г. в 6:04 ч
Това е страхотна идея, лошо изпълнена. Също така е бавно, наистина бавно. Преминах от използването на yousendit.com за другите функции и бях изумен колко лошо използва моята доста бърза широколентова връзка.
Също така не мога да добавя нищо към моя iDisk чрез него по време на работа с Finder, въпреки че Cyberduck на същата машина ще се справи отлично. Проблем, може би малък брой засегнати, но тъй като всички сме в смесен PC/Mac свят, правенето на тази работа не трябва да бъде извън тях.

Също така бих предположил, че ако намалят цената, направят я по -интегрирана с нови потребители извън кутията и започнат да зареждат едва след първите 6 месеца или година, тя ще спечели повече сцепление. на текущата си цена след кратко време повечето потребители ще го оставят да се плъзне и да се придържат към google или подобен.
Изглежда, че Apple не е решила дали това е бъдещето, или просто малко без надзор поток от приходи ...

—-
Рик
Изпратено на 11.11.2010 г. в 23:34 ч
Добавете ме към списъка с хора, които намират Mobileme за ненадеждни. Това, което се случва с моя акаунт, е, че той просто ще спре да синхронизира моя iDisk с моя акаунт в Mobileme, без причина да намеря. Възстановявам синхронизирането и след месец -два ще забележа, че то е спряло, за пореден път, синхронизирането. Нямам представа защо това се случва, но това не трябва да е повтарящ се проблем. Иначе смятам, че това е ОК услуга. Тя трябва да има повече място за цената, която плащаме.

Последна публикация в блога

| Култът към Mac
September 11, 2021

Вижте победителите в оригиналния филмов фестивал на iPhone [Macworld 2012]Основатели на OIFF в MacWorld. @Cultofmac.SAN FRANCISCO, MACWORLD / iWORL...

| Култът към Mac
September 11, 2021

Jailbreaking се връща в играта с iOS 7В последните месеци, предхождащи следващото голямо издание на iOS, едва има достатъчно активност на фронта на...

| Култът към Mac
September 11, 2021

Този дрон с шест лопатки се побира в дланта ви [Сделки]С шест витла, Hexa Drone на SKEYE има несравнима стабилност и маневреност и стои в ръката ви...