Avoin kirje luurinvalmistajille: miksi puhelimesi on häviäjä

Hyvä luurinvalmistaja:

Yrityksesi ja sadat muut osallistuvat eeppiseen taisteluun älypuhelinmarkkinoista, jotka vuoden tai kahden aikana ylittävät miljardin asiakkaan ja 150 miljardin dollarin liikevaihdon.

Etkö halua isoa osaa siitä? Koska jos teet niin, et käyttäydy niin.

Samsung saa suurimman osan markkinaosuuksista ja osan voitoista. Apple saa suurimman osan voitoista ja osan markkinaosuudesta. Mutta Samsung pelkää perustellusti, että sen johto siirtyy halvemmille ja aggressiivisemmille myyjille. Applen vauhti on hidastunut hurjasti Android -puhelimien hyökkäyksen myötä.

Te muut luurinvalmistajat - olkaamme rehellisiä - koette murusia lattialle.

Sen sijaan, että ottaisit jonkin tunnetuista huonoista häviämisstrategioista, miksi et kokeilisi ilmeistä voittostrategiaa?

Aion kuvata häviämisstrategioita ja täsmentää sitten voittavan.

Häviämisstrategia #1: Älä tarjoa voittavaa käyttöjärjestelmää

Nokia: Lumia-puhelimesi ovat todella mukavia-erityisesti kiiltävä, uusi 41 megapikselin Lumia 1020-ja jotkut ihmiset haluavat tai eivät välitä Windows Phone 8: n käyttämisestä puhelimissaan. Mutta niitä ihmisiä ei ole tarpeeksi Nokian pelastamiseksi.

Tarjoa Windows Phone 8 -puhelin. Mutta anna myös vertailukelpoinen Android -versio. Sama koskee sinua, BlackBerry, ja kaikki muut puhelimet, jotka eivät tarjoa yhtä kahdesta voittaneesta älypuhelimen käyttöjärjestelmästä, Android tai iOS. Ja koska vain Apple voi tarjota iOS: n, Android on pakollinen menestykseen nyt.

Häviämisstrategia #2: Tarjoa Androidille oma käyttöliittymä

Niin monia hienoja puhelimia pidätetään, koska päätät estää käyttäjiä nauttimasta vaniljaisesta Google -käyttöliittymästä. Onko sinusta vaikutelma, että Android -käyttäjät eivät pidä Googlen tavaroista?

Toki, mene eteenpäin ja luo oma käyttöliittymä. Mutta anna meille kytkin asetuksissa, joiden avulla voimme valita Nexus Experience -palvelun integroidulla Google Now- ja Google -sovelluksella.

Häviämisstrategia #3: Tarjoa Google- tai Nexus -kokemusta ilman mukautettuja laitteistosovelluksia

Samsung S4 ja HTC One ovat nyt saatavana Googlen ja Nexus -kokemusten kanssa. Mikä on hienoa. On vain yksi ongelma: kamerasovellukset ja muut sovellusliittymäversioiden sovellukset ovat mahtavia ja välttämättömiä, jotta laitteisto toimisi täydellisesti.

Joten kaikkien vanilla-käyttöliittymäversioiden arvioiden olisi pitänyt olla voittoisa. Sen sijaan he olivat täynnä pettymystä.

Puhun myös sinulle, Google. Nexus 4 on loistava. Mutta tämä kamerasovellus ei voi kilpailla mahtavien asioiden kanssa, joita voit tehdä huippuluokan Samsung- ja HTC-kameroilla.

Voittostrategia: Android Vanilla -käyttöliittymällä ja mukautetuilla sovelluksilla

Voittava strategia, jota tietääkseni yksikään suuri luurinvalmistaja ei ole edes kokeillut, on toimittaa korkealaatuinen puhelin, jossa on Nexus Experience -rajapinta ja suurin integroitu Google-sovellukset ja suurin mahdollinen pääsy Googlen Nyt-palveluun, mutta mukautetuilla laitteistosovelluksilla-erityisesti todella mahtava kamerasovellus, joka korostaa sen ainutlaatuista tai erityisominaisuutta kamera.

Toisin sanoen: Tee mukautettuja sovelluksia, älä mukautettuja käyttöliittymiä.

Tai jos teet mukautettuja rajapintoja, tarjoa myös vanilja.

Jos Lumia 1020: ssa olisi Android, jossa on Nexus -käyttöliittymä ja Android -versio Lumia -kamerasovelluksesta ja -ohjelmistosta, ostaisin sen hetkessä.

Jos Sony Xperia Z Ultrassa olisi Nexus -käyttöliittymä ja Sonyn kamerasovellus ja ohjelmisto, ostaisin sen hetkessä.

Sama koskee kymmeniä saatavilla olevia hienoja puhelimia, jotka ovat tuhoutuneet yhden menettämisstrategian avulla.

Voittostrategia on yksinkertainen ja ilmeinen, ja tiedät jo, miten se tehdään: Rakenna vain hyvä puhelin, anna saat käyttöösi maksimaalisen Googlen käyttöliittymän ja räätälöidyn ohjelmiston, jotta saat käyttöösi täydellisen tehon laitteisto.

Tee se ja nouset heti kasan huipulle. Voitat varmasti yritykseni.

Mahdollisesti sinun,

Mike

Viimeisin blogiviesti

Samsung aikoo kaataa Applen nro 1 tablet -valmistajana